تقویم بارداری

مراحل رشد جنین در هفته به هفته بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

1398/4/15 10:50
نویسنده : سمــانه
330 بازدید
اشتراک گذاری

جنین در هفته بیست و ششم بارداری

شما در مراحل پایانی بارداری هستید و با وجود اینکه شکمتان تا همین جا هم بسیار بزرگ شده است، ولی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، حتی با سرعتی بیشتر از گذشته! فرزندتان با قدرت بیشتری به اطراف حرکت خواهد کرد و حتی می تواند به صداهای بلند و موسیقی واکنش نشان دهد. سلول های عصبی در مغز او شروع به اتصال کرده و هماهنگی بین اعضای بدن او بیشتر می شود. در این هفته جنین اغلب انگشتان پای خود را در دستانش می‌‌‌گیرد و گاهی حتی آن‌ها را تا دهان خود نیز می‌رساند. هماهنگی بین دست ها در حال پیشرفت است و جنین اغلب دستان خود را به سمت صورت و به ویژه دهان خود می‌برد. بدن جنین بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند به راحتی خم شود. با بزرگتر شدن او، حرکاتش نیز قوی تر می شود.

وضعیت مادر در هفته بیست و ششم بارداری

طبیعی است که در نیمه دوم حاملگی در هر هفته ارتفاع رحم یک سانتی‌متر افزایش یابد. در هفته‌های 24 تا 27 فشار خون شما افت کرده بود که در این دوران دوباره جریان خون شما افزایش می‌یابد. در این زمان به علت حمل بار سنگین، کمردرد، گرفتگی عضلات پا و فشار به ناحیه لگنی را احساس می‌کنید. ولی اتفاق خوبی نیز در بدن شما می افتد، موهای شما در اثر وجود استروژن و پروژسترون بالا در بدن، به زیباترین و خوش حالت ترین حالت خود می رسد.

با بزرگ شدن رحم، برای اینکه قفسه سینه فضای بیشتری برای رحم ایجاد کند، تحت فشار قرار می گیرد و این امر می تواند موجب درد و ناراحتی دنده ها شود. البته این درد در همه مادران باردار ایجاد نمی شود، اما اگر استخوان بندی بدن شما کوچک تر از حد معمول باشد و یا دوقلو باردار باشید، احتمال بروز آن بیشتر است. چنانچه فرزند شما تحرک زیادی داشته باشد و زیاد لگد بزند یا برای مدت طولانی در وضعیت بریچ یا نشسته بماند، درد بیشتری احساس خواهید کرد، زیرا در این موقعیت سر او به دیافراگم و قفسه سینه شما فشار وارد می کند. نشستن می تواند درد را شدیدتر کند زیرا در حالت نشسته به اندام داخلی شکمتان فشار بیشتری وارد می شود.

خواب های آشفته نیز یکی از موضوعاتی است که در سه ماهه سوم بارداری رایج است. در حقیقت شما بیشتر از گذشته خواب نمی بینید ولی از آنجا که هنگام خواب بطور مرتب برای دستشویی رفتن بیدار می شوید، تعداد بیشتری از رویاهای خود را به یاد می آورید (در حالت عادی شما در طول مرحله رویابینی از خواب بیدار نمی شوید، به همین دلیل بیشتر رویاهای خود را هنگام صبح به یاد نمی آورید).

بیشتر مادران باردار خواب می بینند که کودک یا نوزادانی در خطر یا دچار مشکل هستند. طبیعی است که از دیدن این رویاها مضطرب شوید اما به یاد داشته باشید که آنها به هیچ وجه درباره اتفاقات آینده به شما خبر نمی دهند. رویا دیدن باعث می شود احساسات منفی را از فیلتر خواب بگذرانید تا اگر در بیداری با آنها مواجه شدید برایتان تازگی نداشته باشند. نگران نباشید زیرا با این که این رویاها آزاردهنده هستند به شما کمک خواهند کرد که با نگرانی های طبیعی خود درباره نگهداری از نوزاد کنار بیایید.

از آنجا که عارضه پره‌اکلامپسی اغلب در سه‌ماهه آخر دوران حاملگی رخ می‌دهد، بهتر است در مورد نشانه‌های این بیماری خطرناک اطلاعات بیشتری داشته باشید. بهتر است بدانید که این بیماری در 3 تا 7 درصد خانم‌های حامله بروز می‌کند. نشانه‌هایی که ممکن است بیانگر این عارضه باشند عبارت‌اند از :

  • ورم ناگهانی دست‌ها و صورت
  • افزایش وزن ناگهانی (به دلیل عدم دفع آب)
  • تاری دید
  • مشاهده لکه‌ها یا نقاط نورانی در مقابل چشم
  • سردردهای ناگهانی شدید یا مقاوم به درمان
  • احساس درد در ناحیه بالای شکم

البته پزشک یا مامای شما با کنترل فشارخون و آزمایش میزان پروتئین ادرار، در هر یک از ویزیت‌های مراقبت‌های دوران بارداری که لازم باشد شما را از نظر ابتلا به این عارضه مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بااین‌حال در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق بلافاصله با او تماس بگیرید. تشخیص سریع این بیماری برای حفظ سلامت شما و کودکتان ضروری است.

اگر از هفته 26 و 27 بارداری به بعد دچار کمردرد مختصری شوید، ممکن است به‌واسطه هورمون‌های دوران حاملگی باشد که مفصل‌ها و رباط‌های شما را سست کرده‌اند؛ همچنین تغییر مرکز ثقل بدن شما نیز در این عارضه موثر است. راه رفتن، ایستادن یا نشستن به مدت طولانی و همچنین خم شدن یا چیزی را بلند کردن، فشار زیادی به کمر و پشت شما وارد می‌کند. یک دوش آب گرم یا کمپرس سرد می‌تواند درد را مرتفع کند.

ممکن است بخواهید برای ماساژ پیش از زایمان به یک متخصص مراجعه کنید؛ درصورتی‌که از صلاحیت و تبحر وی در این زمینه آگاه باشید، این هم می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

در هنگام خواب از بالش کمکی دوران حاملگی استفاده کنید و آن را بین پاهای خود قرار دهید تا از شکم و پشت شما محافظت کند. سعی کنید بدن شما در حالت مناسب قرار داشته باشد تا فشار بر پشت شما کمتر شود و هنگام خم شدن یا بلند کردن اشیاء بسیار مراقب باشید.

در صورتی‌ که احساس درد شدید یا کرختی (بی‌حسی) در هر یک از اعضای بدن خود داشتید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییرات وزن شما در هفته بیست و ششم بارداری

در هفته 26 بارداری، احتمالا حدود 7 تا 10 کیلو افزایش وزن خواهید داشت. در صورتی که دوقلو باردار باشید حدود 12 تا 19 کیلو افزایش وزن خواهید داشت. وقتی شکم خود را لمس می کنید متوجه می شوید که بالای رحم حدود 63 میلی متر بالای ناف است. در ادامه بارداری شکم هر هفته حدود 13 میلی متر رشد می کند.

وضعیت جنین در هفته بیست و ششم بارداری

اکنون حجم بسیار زیادی از سلول های عصبی در سطح مغز فرزندتان شکل گرفته است؛ کاری که از این پس باید انجام شود این است که این سلول ها به یکدیگر متصل شوند. جنین می تواند حرکات هماهنگی را با دست و پاهایش انجام دهد، دست هایش را مشت کند و انگشتان پای خود را با دست بگیرد. هماهنگی دستان فرزندتان در این مرحله به صورت قابل توجهی پیشرفت کرده است و او دائما دستانش را به سمت صورت و به ویژه دهان خود می برد. از آنجاییکه صورت و لب ها بسیار حساس هستند، این حساسیت بالا باعث واکنش هایی می شود که تاثیر مثبتی بر حرکات هماهنگ، آرام و هدفدار بین دست (پا) و دهان داشته باشد.

در این سه ماهه پایانی جنین درون رحم بسیار تحریک پذیر است. او ارتعاشات را نیز احساس می کند و می تواند به جز صداهای درون بدن شما مانند ضربان قلب، صداهای بیرونی مانند صدای صحبت کردن افراد را نیز بشنود. او می تواند حس کند که شما ثابت و یا در حال حرکت هستید.

تمرین برای زندگی پس از تولد نیز بخشی از فعالیت های جنین است، او حرکات تنفس و بلعیدن را تمرین می کند و حتی می تواند شست خود را بمکد.

وضعیت جنین در هفته بیست و ششم بارداری

جنین اکنون ستون فقراتش قویتر شده و اگر همین حالا هم به دنیا بیاید احتمال زنده ماندنش هشتاد درصد است. او در هفته بیست و ششم بارداری توانایی دم، بازدهم و حتی گریه کردن را هم دارد. کرک جنینی که روی تمام بدنش روییده بود به سرعت محو می شود و در پایان ماه هفتم کرک های تازه ای روی کمر و شانه هایش می روید.

چشم های او هم حساستر شده است و اگر جایی باشید که نور به شکم شما بتابد متوجه خواهد شد. هنگامی که نوزاد شما متولد شود، چشمان او 75 درصد اندازه چشمان بزرگسالان است.

عصب‌های گوش، در بیست‌وشش هفتگی جنین در حال تکامل هستند که درن تیجه به صداهای مختلف بهتر پاسخ می‌دهد.

در صورتی‌که جنسیت جنین شما مذکر باشد بیضه‌های او در حال حرکت به سمت کیسه بیضه هستند که در چند روز آینده، به مقصد نهایی خود می‌رسند.

وضعیت جنین در هفته 26 بارداری

قد : 35.6 سانتی متر
وزن : 760 گرم

در هفته 26 بارداری نی نی شما به اندازه کاهو است

توصیه ها در هفته 26 بارداری

لباس خواب شما باید راحت و سبک باشد به علت اینکه شما ممکن است در شب خیلی حرکت کنید و حتی عرق کنید پس لباسی که انتخاب می کنید حتما راحت و سبک و نخی باشد.

علائم طبیعی در هفته 26 بارداری

1) افت فشار خون

به علت افزایش جریان خون برای تغذیه جنین که کاملا طبیعی می باشد.

2) وریدهای گشاده

در حاملگی حجم خون برای تطابق بدن افزایش می یابد. بدنتان به سختی خون را در بدن به گردش در می آورد. برای ساق هایتان سخت است که جریان خون را به اندام های تحتانی برگرداند. در این مواقع کشیدگی به همراه مسائل هورمونی سبب شکنندگی عروق می شود. موارد زیر برای بهتر شدن وضعیتتان کمک خواهد نمود :

  • ورزش مناسب انجام دهید.
  • زمانی که می نشینید پای خود را بالا بیاورید.
  • به مدت زیاد سرپا نایستید.
  • جوراب های حمایت کننده بپوشید.
  • افزایش وزن زیاد نداشته باشید.
  • چند بار در روز حرکت کنید.
  • مصرف ویتامین سی
  • پاهایتان را حدود سی دقیقه در روز بالای سرتان قرار دهید.

علائم هفته 26 بارداری در یک نگاه

در اینجا علائم هفته بیست و ششم بارداری ذکر شده است :

  • ورم اندام بدن
  • بی خوابی
  • سیاتیک
  • یبوست
  • خستگی
  • افزایش درد براکستون هیکس
  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • استرس
  • افزایش نشانه های کششی بر روی بدن
  • خارش پوست
  • افزایش کمی در فشار خون

هشدارها در هفته 26 بارداری

1) اگر در این هفته شی سنگین بلند کنید کمردرد، گرفتگی عضلات پا و فشار به ناحیه لگنی مشاهد می شود.

2) در صورت مشاهده خونریزی در هفته 26 بارداری سریعا به دکتر مراجعه کنید چون ممکن است علامت جدا شدن پیش از موعد جفت باشد.

تغذیه در هفته 26 بارداری

1) جنین شما برای جذب آهن به ذخیره آهن بدن شما متکی است. در نتیجه از غذاهای پرآهن مانند اسفناج و عدس بیشتر استفاده کنید. خصوصاً اگر گیاه خوار هستید، حتماً پزشک شما پیشنهاد می کند که مکمل‌های غذائی پر آهن مصرف کنید.

2) مواد غذایی حاوی آهن را بشناسید.

3) ظروف مکمل‌ها و ویتامین‌ها را در جاهایی قرار دهید که دائماً جلوی چشمتان باشند تا مصرف آن ها را فراموش نکنید.

ورزش در هفته 26 بارداری

قسمت خارجی ران‌های شما تمام وزن رحم و جنین را حمل می کنند. پس به این فکر باشید که به آن‌ها نیز استراحت دهید. حرکات کششی مناسب برای آرام کردن این نواحی انجام دهید. برای یادگیری این حرکات، به پزشک خود یا متخصصین مربوطه مراجعه کنید. دقت کنید که حرکات را به صورت یکسان برای هر دو طرف بدن انجام دهید.

هنگام ورزش همواره به یاد داشته باشید که :

  • قبل و بعد از ورزش و در هنگام آن آب بنوشید.
  • لباس مناسبی را انتخاب کنید که به پوست شما امکان تنفس بدهد.
  • در هوای گرم و مرطوب ورزش نکنید.
  • اگر احساس گرمای بیش از حد کردید، ورزش کردن را متوقف کنید.

علائم هشدار ورزش نکردن

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر انجام ورزش را قطع و پزشک خود را خبر کنید :

  • خونریزی یا تراوش مایع از واژن
  • به سختی نفس کشیدن، حتی در زمان استراحت
  • سرگیجه
  • سردرد
  • درد قفسه سینه
  • ضعف عضلات
  • درد یا آماس ساق پا
  • افزایش حرکت جنین

توصیه‌های غذایی هفته بیست و ششم بارداری

مصرف برخی غذاها می تواند موجب بروز مشکلات گوارشی شوند، اما با رعایت چند نکته می توانید از بروز آن پیشگیری کنید و یا آن را بهبود ببخشید.

لذت غذا خوردن می تواند به قیمت سوء هاضمه شما تمام شود. هورمون پروژسترون بارداری کل ماهیچه های مسیر گوارش را شل می کند و موجب کند شدن عمل هضم و کاهش عملکرد ماهیچه سفت کننده یا ماهیچه های حلقوی در ابتدا و انتهای معده شده و با بازگشت اسید معده به مری باعث سوزش معده و ترش کردن می شود. علاوه بر این با پیشرفت بارداری، جنین فشار بیشتری به معده شما وارد می کند و فضای کمتری برای هضم غذا وجود خواهد داشت.

بهتر است برای برطرف کردن سوء هاضمه، تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید و در هر وعده به مقدار کم و آهسته غذا بخورید، در ساعات پایانی شب و هنگام خواب غذا نخورید و مصرف غذاهای چرب و پر ادویه را نیز کاهش دهید. قبل از استفاده از هرگونه درمان های طبیعی مانند چای و یا عرق نعنا، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. در هنگام دراز کشیدن قسمت فوقانی بدن را با کمک چند بالش بالاتر نگه دارید. قبل از مصرف هر گونه داروی بدون نسخه با دکتر داروساز مشورت کنید.

درمان های طبیعی می توانند مضر باشند، پیش از تهیه و استفاده از داروهای گیاهی حتی چای نعنا، باید با پزشک خود مشورت کنید.

بایدها و نبایدهای هفته بیست و ششم بارداری

در طول بارداری وجود توده در پستان ها و به ویژه در سه ماهه سوم، که پستان ها برای شیردهی آماده می شوند، می تواند عادی باشد. این توده ها معمولاً نرم و یا دردناک بوده و ممکن است حرکت کنند. اما اگر این توده ها با تب، درد غیر قابل تحمل و خروج ترشحات چرک و یا خون آلود همراه شدند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در طول بارداری بدلیل ترشح هورمون پروژسترون، بالا رفتن وزن و تغییر نیازهای بدن، دمای بدن بالا می رود. انجام تمرینات ورزشی نیز موجب تولید گرما و بالا رفتن بیشتر دمای بدن می شود، به همین دلیل هنگام ورزش کردن در طول بارداری احساس گرمای بیشتری خواهید کرد.
همچنین در طول بارداری تعریق بیشتری دارید. دلیل این موضوع این است که هورمون های بارداری موجب گشاد شدن عروق شده و در نتیجه این امر به بدن شما اجازه می دهد تا گرما را از طریق پوست به آسانی خارج کند. به این ترتیب با وجود آنکه با ورزش کردن، بیشتر از قبل احساس گرما می کنید اما این گرما را زودتر از قبل از دست می دهید.

علائم مهم هفته بیست و ششم بارداری

هرچه به زمان زایمان نزدیکتر می‌شوید خواب راحت هم از شما دور میشود. به همین دلیل باید مصرف کافئین را کاهش دهید و بدنتان را به هیچ عنوان کم آب نگذارید.

شاید پاهای ورم کرده تان شما را ناراحت کند اما در حدود هفته 26 بارداری تورم پاهایتان کمتر می شود اما باید دقت کنید که در صورت افزایش تورم شما در خطر پره اکلامپسی قرار دارید. اگر تورم پاهایتان نگران کننده است بهتر است با پزشک مشورت کنید.

در هفته 26 بارداری شما دو سوم مسیر بارداریتان را گذرانده اید و رحمتان حدود 6.3 سانتیمتر بالاتر از نافتان قرار دارد. زمانی حدود میانه تا پایان سه ماهه دوم روندی شروع می شود که در آن رحم رو به رشدتان آن قدر ورم می‌کند تا شکمتان را جلو بدهد و باعث شود ناف بیرون بپرد. گرچه که شما قبل از تکمیل و تمام عیار شدن فرزندتان هنوز راهی دراز دارید. ناف چند ماهی بعد از زایمان باید به حالت عادی برگردد گرچه ممکن است ظاهر کشیده شده اش را داشته باشد.

در هفته بیست و ششم بارداری چی بخوریم؟

شاید فکر کنید که همه چربی‌ها بد هستند و باید آن‌ها را از رژیم غذایی خود در هفته 26 بارداری حذف کنید اما چربی ماده غذایی ضروری و در عین‌ حال حیاتی برای شما و جنینتان است. گنجاندن چربی در برنامه تغذیه بیست‌ و شش هفتگی حاملگی، انرژی لازم را برای بدنتان تامین می‌کند و ویتامین‌های A ،K ،E و D را وارد خونتان می‌کند. چربی‌های خوب همان چربی‌های غیراشباع هستند که سطح کلسترول خون را بالا می‌برند و در سبزیجات، آجیل و خشکبار، روغن‌زیتون و سایر گیاهان یافت می‌شوند. چربی‌های بد نیز شامل کلسترول، چربی‌های اشباع و چربی‌های هیدروژنه هستند که به آن‌ها چربی‌های نیمه اشباع نیز می‌گویند و در مواد غذایی مثل گوشت چرب، پوست مرغ، کره، زرده تخم‌مرغ و لبنیات پرچرب وجود دارد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند غذاهای متنوع و رنگارنگ مصرف کنید. میوه ها و سبزی های مختلف سرشار از مواد مغذی هستند و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را برای مبارزه با سرطان، تقویت دستگاه ایمنی و حفظ سلامت قلب تامین می کنند. به همین دلیلی در طول باردار باید آنها را جزو ثابت برنامه غذایی خودتان قرار دهید.

سنگ هایتان را وا بکنید

با همسر خود در مورد برخی مسائل شخصی و خصوصی صحبت کنید. آیا می‌خواهید پسر خود را ختنه کنید؟ آیا می‌خواهید فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه کنید؟ آیا مراسم مذهبی خاصی بعد از تولد کودکتان خواهید داشت؟ آیا می‌خواهید تمام‌وقت خود یا بخشی از وقت خود را با کودکتان و در خانه بگذرانید؟ این سوالات تنها بخشی از مسائل مهمی هستند که شما و همسرتان باید در مورد آن‌ها بحث کنید و تصمیم بگیرید. حتی اگر فکر می‌کنید که در بعضی موارد هم‌عقیده هستید بازهم بهتر است درباره آن‌ها صحبت کنید تا سوءتفاهم یا رنجش پیش نیاید.

سندرم پای بی قرار گرفتید

ممکن است در دوران بارداری مبتلا به حالت بیقراری پاها شده باشید. وضعیتی که به شما انگیزه ای روانی برای حرکت انقباض یا ضربه می دهد تا در مقابل حواس خود با پاهایتان واکنش نشان دهید. البته بارداری باعث سندرم پای بیقرار نمی شود اما تغییرات هورمونی که در این زمان ایجاد می شود می تواند آن را بدتر کند. حالت بیقراری پاها با علائم کمبود آهن یا دیابت مشخص و گاهی هم بر اثر استرس، تشدید می شود.

در طول باردرای نمی توانید کار چندانی برای مقابله با سندرم پای بیقرار انجام دهید. زیرا داروهایی که برای درمان آن وجود دارد برای خانم های باردار توصیه نمی شود. کاهش استرس و پیاده روی قبل از خواب می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین می توانید با پزشک خود درباره داروهای جایگزین مانند ویتامین E مشورت کنید. به هر حال این مشکل پس از زایمان به کلی برطرف می شود.

انقباض‌ها را کنترل کنید

انقباضات براکستون، معمولا مثل گلوله‌های آتش هستند که در شکم می‌پیچند. این انقباضات به معنای زایمان نیستند بلکه آن‌ها بدنتان را برای زایمان آماده می‌کنند. این انقباضات ملایم که به‌ صورت فشرده و سفت شدن رحم احساس می‌شوند، تقریبا در نیمه دوم بارداری آغاز می‌شوند. آن‌ها به‌صورت نامنظم هستند و 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول می‌کشند. این انقباضات در بین خانم‌ها و بارداری‌های مختلف متفاوت است به‌ طوری‌که بعضی از خانم‌ها آن را چندین بار در طول روز احساس می‌کنند و برخی اصلا آن را حس نمی‌کنند. این انقباضات معمولا بعد از ورزش و روابط جنسی بیشتر اتفاق می‌افتد. بنابراین هرچه قدر از بارداری شما بگذرد این انقباضات شدیدتر می‌شود و دفعات بیشتری اتفاق می‌افتد.

لیست کارهای مهم در هفته 26 بارداری

  • سعی کنید در طول روز چرت بزنید، چرت زدن باعث بازگشت انرژی دوباره به بدن می شود و همچنین سعی کنید نظم خاصی در برنامه خوابیدن و بیدار شدن داشته باشید.
  • اگر می خواهید سفر بروید بهتر است دست نگهدارید و تا سه ماهه سوم این کار را نکنید.
  • آزمایش غربالگری گلوکز را انجام دهید.

آب بخورید، دست کم 8 لیوان

نوشیدن آب کافی در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اشباع شدن از آب مانع از ایجاد یبوست، سردرد و سرگیجه می‌شود. اگر به‌اندازه کافی آب بنوشید وقتی برای زایمان می‌روید آرامش بیشتری خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که جنین شما برای بدنش و زنده ماندن در کیسه نیاز به آب دارد. هشت لیوان آب در روز شما را اشباع از آب نگه می‌دارد. اگر ورزش می‌کنید یا در آب‌وهوای گرم قرار دارید یا سنگین نفس می‌کشید، آب بیشتری بنوشید. اگر آب کافی بنوشید رنگ ادرارتان روشن خواهد شد وگرنه در بیست‌وشش هفتگی بارداری رنگ ادرار شما زرد پررنگ خواهد بود.

جوراب مخصوص بپوشید

اگر جز آن دسته از خانم‌های باردار هستید که دچار واریس شده‌اید، از ایستادن روی پاها و یا قدم زدن به مدت طولانی خودداری کنید و از پوشیدن کرست کمر و دامن‌های تنگ و جوراب‌های پلاستیکی که تا کمر می‌آیند و فشار زیاد تولید می‌کنند خودداری کنید.

هنگام پوشیدن جوراب دقت کنید که پاهای خود را بالا نگه‌دارید و جوراب را از بالا به پایین بکشید تا خون زیادی در پاهایتان جمع نشود. هنگام استراحت هم‌، روی تخت یا زمین دراز بکشید و یک یا دو ساعت درحالی‌که زیر پای خود را به‌وسیله بالش بالا نگه‌داشته‌اید در همان وضعیت باقی بمانید.

اسم انتخاب کنید

انتخاب اسم برای کودک می تواند یکی از لذت بخشترین و شگفت انگیزترین قسمت های حاملگی باشد. به این توصیه ها عمل کنید :

  • با همسرتان درباره اسمی که می خواهید روی فرزندتان بگذارید حرف بزنید. آیا او دوست دارد اسم فرزندش با نام خانوادگی اش هم خوانی داشته باشد؟ آیا دارای سنت های قومی و نژادی است و مایل است به آنها احترام بگذارد؟ نظر خود را یکدیگر در میان بگذارید.
  • قبل از صحبت درباره اسمی خاص در مورد مولفه هایی که شما و همسرتان مدنظر دارید بحث کنید : اسم سنتی؟ اسمی که با حرفی خاص شروع شود؟
  • می توانید از کتابها یا وب سایت هایی که فهرست هزاران اسم دختر و پسر را به همراه معنای آنها دارند استفاده کنید.
  • به این نکته دقت کنید که شاید شما و همسرتان سلیقه های متفاوتی در زمینه انتخاب اسم داشته باشید. ممکن است شما بخواهید اسم کودک را از بین 1000 اسمی که در کتاب اسامی وجود دارد انتخاب کنید اما همسرتان به اسم هایی که برای مثال بهترین دوستان دبیرستانی او داشته‌اند توجه کند. هیچ راه درست یا نادرستی در این مورد وجود ندارد. اگر هر یک از شما در برابر شیوه دیگری صبور باشد می توانید در نهایت روی یک اسم با هم به توافق برسید.
  • درباره این فکر کنید که آیا قصد دارید به دیگران بگویید چه اسمی انتخاب می‌کنید یا نه. آیا آن را به عنوان یک راز نگه می دارید یا نظر دیگران را هم در انتخاب خود لحاظ می‌کنید؟
  • اگر می‌خواهید به دیگران بگویید باید انتظار شنیدن چنین جواب هایی را هم داشته باشید « من از این اسم متنفرم! دبیرستان با بچه ای به همین اسم همکلاس بودم و او یک خنگ به تمام معنا بود»

آموزش را از حالا یاد بگیرید

این جمله را به خاطر داشته باشید : بچه با دفترچه راهنما به دنیا نمی‌آید. اگر از قبل درباره درد زایمان و زایمان چیزهایی بدانید با روشن شدن ندانسته ها آرامش بیشتری پیدا می کنید. این کلاس ها اغلب زیر نظر یک پرستار یا ماما و در آخر هفته برگزار می شود. بهترین زمان گذراندن این کلاس ها هفته های 34 تا 36 بارداری است. به این ترتیب در 4 تا 6 هفته باقیمانده تا زایمان می توانید این کلاس ها را برگزار کنید. در کلاس های آموزش وضع حمل به شما نحوه تشخیص درد زایمان آموزش داده می شود و روش های کنترل درد و تکنیک های تنفس را هم یاد می گیرید.

خوشبختانه بیشتر بیمارستان ها و زایشگاه ها کلاس های آموزشی مناسبی برای خانم های باردار تشکیل می دهند. علاوه بر این کلاس هایی که مراقبت از نوزاد را آموزش می‌دهند، می تواند برای خانم های بارداری که تجربه کمی درباره نوزاد دارند آموزنده و سرگرم کننده باشد.

توصیه‌های مذهبی هفته بیست و شش بارداری

پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کنید و سعی کنید در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورید و از خوردن دنبه پرهیز کنید. سعی کنید روزانه 140 صلوات بفرستید. از ماه چهارم به بعد قبل از هر نزدیکی درحالی‌که هر دو رو به‌ قبله هستید آیه‌الکرسی بخوانید. اگر می‌خواهید فرزندتان چشمانی زیبا و پرفروغ داشته باشد، رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.

دوقلویی

اکنون که وارد سه ماهه سوم شده اید، به احتمال فراوان خرید سیسمونی و مایحتاج مورد نیاز دوقلوها یکی از دغدغه های روزمره شماست. لیست کاملی از لوازم مورد نیاز برای دو قلوهای خود تهیه کنید، سعی کنید لوازم مورد نیاز دو قلوها را به اندازه کافی ذخیره کنید با این کار مدت زمان کمتری را صرف خرید می کنید. ذخیره لوازم و مواد مورد نیاز برای دو قلوها میزان استرس و فشار روحی شما را کاهش می دهد. با سفارش اینترنتی از خارج شدن زیاد از خانه و صرف وقت زیاد در مراکز خرید و سوپر مارکت ها جلوگیری کنید زیرا خرید به این شکل آسان تر است.

به خاطر داشته باشید که شما مادر هستید و کسی بهتر از شما نمی تواند از کودکان شما نگه داری کند. به این فکر نکنید که باید مادر کامل و بدون نقص باشید بلکه همیشه خود را به خاطر ارتباط زیبا و عمیقی که هر روز بین شما و دو قلوهایتان عمیق تر می شود تحسین کنید. در ابتدا به دنبال مهارت در انجام کارهای خود باشید به خود سخت نگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که می توانید از کمک های همسر خود برای نگه داری از دوقلو ها کمک بگیرید و او را درگیر مسائل و مشکلات کنید و به او اجازه دهید در نگهداری از دو قلوها به شما کمک کند.

هفته 26 بارداری چند ماهگی بارداری است؟

در هفته 26، شما 5 ماه و سه هفته باردار هستید. در حال نزدیک شدن به ماه ششم بارداری هستید.

بیشتر بدانید ...

زمانی که نوزاد شما متولد شود رابطه شما و همسرتان دیگر تنها به شما دو نفر ختم نمی شود. ناگهان یک عضو کوچک به شما اضافه می شود که در طول شب بیدار شده و نیازهای خاص خود را دارد. پس از تولد نوزاد، شما و همسرتان ناگزیر توجه کمتری به یکدیگر خواهید داشت. همچنین رابطه زناشویی شما نیز کاهش می یابد زیرا هر دوی شما بسیار خسته خواهید بود.

بهتر است پیش از تولد نوزاد در این مورد صحبت کنید و این واقعیت را بیان کنید. با این روش شما و همسرتان خواهید دانست که این روند بخشی از گذار زندگی از یک خانواده دو نفره به یک خانواده دارای فرزند است. آنچه در کلاس های آمادگی زایمان می آموزید می تواند شما را به یکدیگر نزدیکتر کند. سعی کنید در خانه بیشتر باهم در ارتباط باشید و با هم استراحت کنید تا حرکات جنین را بیشتر احساس کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)